Huang Nubo kaupir jörš ķ Noregi.

Nubo keypti bara 100 hektara rétt si sona ķ Noregi. Talsverš eftirvęnting er varšandi uppbyggingu og fjįrfestingar ķ kommununni ķ framhaldinu.  

,,Jeg kan love en ny tidsalder for Lyngen kommune. Jeg stoler 100 prosent på at Huang Nubo vil skape enorme og positive ringvirkninger for regionen. Det finnes ikke en bedre kapitalist, sier Gięver jr. til Nordlys.

Ambassadųren besųkte.

Huang og hans eiendomsselskap Zhongkun Group ųnsker å utvikle luksuriųse feriesteder i Nord-Europa og har planer om å investere 660 millioner kroner i Norge de neste fem til ti årene, meldte nyhetsbyrået AFP for noen dager siden.

Det hele startet i oktober i fjor da jeg og familien hadde den kinesiske ambassadųren på besųk hjemme i Lyngen. Jeg fortalte jeg hadde landområder som var ferdig regulert og til salgs, og han forklarte meg at han hadde en interessent. 14 dager senere var vi på båttur ute på fjorden med Huang, og viste ham alt Lyngen har å by på, sier Widerųe-pilot Gięver jr. til avisen."

http://www.nationen.no/naering/kinesisk-milliardaer-har-kjopt-1-000-mal-i-troms/


« Sķšasta fęrsla | Nęsta fęrsla »

Bęta viš athugasemd

Ekki er lengur hęgt aš skrifa athugasemdir viš fęrsluna, žar sem tķmamörk į athugasemdir eru lišin.

Innskrįning

Ath. Vinsamlegast kveikiš į Javascript til aš hefja innskrįningu.

Hafšu samband